21 Aralık 2009 Pazartesi

SEB-İ YELDA (En uzun gece)


Seb-i YELDA : EN UZUN GECE demektir.
Biraz geç oldu ama şimdi aklıma geldi yazmak.
Bu gece senenin en uzun gecesi.
Ve ismimin anlamı.



Bazı yerlerde Yelda'nın manası, uzay sonsuz boşluk, bazı yerlerde uzun siyah çizgi, asıl anlamı ise en uzun gece.


Daha öncede bahsetmiştim kitap fuarında Ayşe Kulin'de sormuştu ismimin anlamını. Onada anlatmıştım. Hatta hatta Ahmet Altan'ın kitabı EN UZUN GECE'nin kahramanının ismide Yelda, okuyanlar hatırlamıştır şimdi.


İsmimi kim koymuş, annemle babam. Anneannem Yaşmak olsun demiş, babamın teyzesi Tuğba annemle babamda Yeşim'e uysun diye Yelda koymuşlar. Son zamanlarda sıklaştı Yelda ismi yinede çok sayılmaz.



Nerden geldik bu konuya evet En uzun geceden. Bu gece senenin en uzun gecesi. Hava soğuk ama gökgüzü açık. Ay süper bu gece. İşte benim ismim kutlanıyor bu gece
Seb-i YELDA.



Seb-i YELDA

5 yorum:

embir dedi ki...

aa ne güzelmiş anlamı, bunu duymamıştım canım. Güzel bilgi için teşekkürler.

3prenses dedi ki...

yeldanın anlamını bilmiyordum ben de çok enterasanmış.sağol.

bahar yorgun dedi ki...

anlamı hoşmuş gerçekten bende bilmiyordum

GeCe dedi ki...

zaten beğendiğim bir isimdi uzayla ilgisi olduğunu öğrenince daha da sevdim

Cocukla Cocuk dedi ki...

Ben de bilmiyordum, çok güzelmiş anlamı.