26 Ekim 2009 Pazartesi

Sineklikten Masa Örtüsü

Herkese iyi haftalar diliyorum.
Biliyorum bu ara blogumu sık güncelleyemiyorum ve sizleri pek ziyaret edemiyorum.
İşlerimin yoğunluğu ve pasajıma yeni ürünler ekleme çabasındayım. Çokta güzel kolyeler ve taçlar çıktı ortaya. Umarım satış olur.
Gelelim sineklikten masa örtüme. Sineklikten masa örtüsü olurmu demeyin bende ilk duyduğumda öyle demiştim. Bir çoğunuz tanıyorsunuzdur Nigar Hikmet'i zaten.
Tanımayanlarda geç kalmış sayılmazlar. Hayranlıkla, büyükbir zevkle yaptıklarını takip ederken karşılaştım bu örtüyle.
Tabiki kendisinin yaptığının güzelliği yanında benimki 0.
Bende elimde kalan pastal parçalarıyla yapmayı tercih ettim örtümü.

Parçaları şerit halinde keserek tığla zincir çektim. Daha önce bardak altlığı yapmıştım.
Orada şeritleri tığla örmüştüm. Bu sefer şerit halinde zincir çektikten sonra üstteki fotograftaki spiral şekli vererek yuvarladım.
Bu arada sinekliği nerden aldığımı yazmayı unuttum galiba.
Eminönü Tahtakale'den aldım. (Kurukahveci Mehmet Efendiden hiç sapmadan dümdüz gidiyorsunuz kapısında büyük elekler, kapısında teller bulunan sağlı sollu dükkanlar var.)
Sineklik derseniz veriyorlar zaten. Yumuşak bir malzeme. Gri ve beyazı var ama beyazı hoş değil. Metresi 3.5 tl.
Yaptığım kumaş spiralleri 1 x 1 m. sinekliğe yerleştirerek diktim.

Kumaşlar dört farklı renk. Örtünün ortası boş kalınca ortayada göbek yaptım.
Seneye yazın malkon masa örtümüz hazır oldu.
Sineklik plastik olduğu için yağmurdan etkilenmiyor diyor Nigar Hanım.
Bilmiyorum blogları takip ediyormudur ama buradan kendisine verdiği fikir için çok teşekkür ediyorum.
Geri dönüşüm etkinliğine yetiştiremedim ama olsun. Kumaşlarımı birşekilde daha değerlendirmiş oldum.
Hepinize iyi bir hafta diliyorum.
Sevgiler

15 yorum:

Unknown dedi ki...

ayy çok güzel olmuş canım sadece balkon masası için kullanılmazki evlerde kullanılır hatta artık tül parçalarından güllerde çok yapışır ve pul şeritlerdende yapıştırılırsada harika bişi olur ama zaten bu haliylede çok güzel olmuş ellerine sağlık canım

Şehnaz dedi ki...

canım bencede çok güzel olmuş...merak etme mutlaka satış olur...bol kazançlar diliyorum...sevgiler.....

bayanlariçinherşey dedi ki...

çok güzel ve değişik birşey olmuş ellerine sağlık....

Filiz dedi ki...

Yaptığın bu güzel çalışma için seni ,fikir verdiği için Nigar Hanımı tebrik ediyorum.Hani şu sineklik tülünü aldığın yeri tarif etmişsin ya burnumun direği hasretle sızladı.Ben şimdi ülkenin en doğusundayım ve İstanbul'u ,Eminönü'nü,denizi ve daha neleri neleri öyle çok özledim ki.Orda olduğun için gerçekten çok şanslısın.Bana da beklerim..
Sevgiler

sesiber dedi ki...

rssden okuyunca aaaa Nigar'ın yaptıklarından, dedim. Eserlerinin çoğunun yakından canlısını :) görme şansım oldu ve inan fotoğraflarından çok çok daha güzeller, gerisini düşün artık. 3 kız kardeş, üçü de birbirinden marifetli ama çetebaşları Nigar :)
O sineklik üzerini rafyayla, suya dayanıklı mazlemelerle süslemişti. Özellikle balkonlar, verandalar için yağmura dayanıklı olması açısından, hem de rüzgarda uçmasın diye.

Senin örtünde de pastal artıkları da çok yakışmış. Keşke daha çok renk kullansaydın. İyi günlerde kullan, ellerine sağlık Yeldacım.

Nur dedi ki...

çok orjinal bir fikir.. ellerine sağlık canımm

Adsız dedi ki...

çok güzel olmuş ayrıca fikir süper eline sağlık nigar hanıma ben de bi uğrayayım bakalım...

embir dedi ki...

marifetli arkadaşım benim, yine nasıl güzellikler yapmışsın. Çok öpüyorum seni, emeğine sağlık.

3prenses dedi ki...

yeldacım çok güzel.hiç duymamıştım.bende yapmalıyım bundan.bence balkon değil içeride de kullanılır.

beyaz mendil dedi ki...

Canım,ellerine sağlık.Masa örtün çok güzel olmuş ve şık görünüyor.
İnşallah satışların bol olur.Sevgilerimle

DuruButik dedi ki...

Evet Nigar Hikmet'i biliyorum.Çok hoş şeyler yapıyor gerçekten.
Seninki de çok güzel. Emeğine sağlık...

maya30 dedi ki...

şekerim uzun zamandır senin blogunu takip ediyorum ve çok beyenıyorum .ve bazılarını bende senden fikir alarak yapmaya çalışıyorum .ancak ben tuzlada oturuyorum ve burada malzeme bulmam çok zor oluyor ayda bır kez tahtakaleye gidiyorum ama orda malzeme bulacagım yerlerı bulamıyorum .acaba sen tahtakaleyi iyi bilen biri olrak bır iki yer tarif edermısın özellikle keçe polar kurdele taclarda kullandıgın malzemeler ve gumus emzik gibi çunkı bu yakınlarda gıdecegım .
yardımcı olursan cok sevinirim teşekkurler .benım mail adresim yagci.gokce@gmail.com
blogumda eger ziyaret etmek istersen gokce33.blogspot.com bu arada ismim gokce

GeCe dedi ki...

ben bilmiyordum nigar hanımı ve çok yaratıcı buldum seninki de çok hoş eline sağlık

Yelda dedi ki...

Herkese beğenileri için çok teşekkür ediyorum

Mayacım mail attım umarım yardımcı olabilmişimdir

Gececim çok marifetli bayan
Hayranım yaptıklarına

maya30 dedi ki...

olmazmısın canım hemde cok bende mail attım .ama burdan da teşekkur ederim .her yaptgın el emeğini hayranlıkla izliyorum .emeğine sağlık