19 Aralık 2008 Cuma

YILBAŞI SÜSÜ; YILDIZLAR

Yılbaşı kapıya dayandı. Çam ağacımızı kurup süslemedik daha ama süslerini hazırlamaya başladım. Kendimi bildim bileli bizim evde yılbaşı ağacı süslenir. Babam meraklıdır aslında. Almanya'da çalışırken aldığı renkli ışıklar Türkiye'ye dönünce bütün mahallelinin ve bizim yılbaşı yaklaşırken camın önünden ayrılmamamıza neden olurdu. Piyasada bukadar süsler yokken köpüklerden buzlar, kar taneleri keser cama kapıştırır, o sene hangi seneyse o rakamlardan kesip çama asardık. Elektrikli olduğu için ışıklar ellenmez babam işten gelince ışıklarını yakardı çamın, bütün mahallenin çocukları beklerdi camlarda çamın ışıkları yansın diye. İşte çocukluğumuzdan beri yılbaşı gelip o ışıkları gözlemek hep mutluluk verir bana. Hatta işyerimede aldım bir çam ağacı çok büyük değil ama gözlemek zevk veriyor. Kurunca fotograflarını ekleyeceğim. İki sene önce bütün arkadaşlarıma yılbaşında süsleri ve ışıklarıyla hediye ettim. Herkesin çok hoşuna gitti. Geçen senede almadıklarım sitem edince onlarada aldım. Şimdi herkesin evinde bir çamı var. Bunu düşünmek bile çok güzel.

Evdeki çam ağacımız büyük. 2006 senesinde eskisine veda edip yenisini aldık. Onuda süslemek için bol süsümüz olması lazım. E el emeği göz nuru herzaman daha kıymetli oluyor.

Evde ufak bir parça kumaş buldum. Janjanlı kımıl kımıl :) Ne için alınmış ne için kullanılmış nerden gelmiş kimse hatırlamıyor. E bende yılbaşı süsü yapmaya karar verdim, Yıldızlarım olsun istedim.

Parçayı İki kat yaparak yıldız şeklinde çizdim.

Kumaşı kesmeden boncuklarla süsledim.

Sonra çizdiğim yerlerden teğelleyerek, içinede pamuk koyarak birleştirdim.

Teğellediğim yerin dışından paylı olarak keserek asma yeri de yaptım.
Yıldızlarım meydana çıktı. Çam ağacımız şu an kurulmadığımız için salondaki kaktüsümüze astım şimdilik. İşte Benim Yıldızlarım...

10 yorum:

pelince dedi ki...

Büyük bir emekle yapılmış,hemde çok şık olmuş,ellerinize sağlık..
Yeni yıl tüm güzelliklerle gelsin inşallah...

GeCe dedi ki...

şıkır şıkır harikalar ben birşey önericem hani dikişi üstten yapıyorsun ya içten yapıp ters çeversen dikişler içerde kalsa daha iyi olacak gibi geliyor bana

Adsız dedi ki...

süper fikir ..maşallah fikir üretme konusunda çok başarılısın arkadaşım...yaptıklarını gördükçe aklıma çeşit çeşit fikirler geliyor bu tarz kumaşlar ben de de çokça bulunuyor belki ben de onları bu şekilde değerlendiririm..eline fikrine sağlık

Unknown dedi ki...

Yelda'cım merhaba çok şık ve albenili ellerine sağlık,mutlu haftasonları dilerim,sevgiler...

dantelistan dedi ki...

çok şık olmuş ellerine sağlık iyi günler

Yelda dedi ki...

Arkadaşlar çok teşekkür ederim yorumlarınız için okadar mutlu oluyorum ki anlatamam

Gececim sen istersinde ben yapmazmıyım önerini dikkate alacağım

eylülbahçesi bendeki kumaşlar böyle ufak bir parçaydı senin süslerinide bekliyorum kimbilir ne güzel şeyler çıkacak ortaya

deryacım sanada iyi tatiller
sevgiler

MAVİANNE dedi ki...

harikaymış yıldızlar ellerine sağlık

embir dedi ki...

çok ciciş olmuş, emeğine sağlık canım. Bende ağacı süslemeye başladım :))

meleginmarifetleri dedi ki...

Çok harika olmuş ellerine sağlık..

leyya dedi ki...

çok şekerlerrr.