17 Ocak 2012 Salı

İNCİ ÇİÇEKLİ NİKAH ŞEKERİ SEPETİ


Bir önceki yazımda kuzenim için yaptığımız nikah şekerleri paylaşmıştım sizlerle.
Ve bu şekerler için 5 dakikada sepet hazırladığımızdan bahşetmiştim. 


Hazır alınmış bir sepet değildi kapladığımız. 6 sene önce evlenen kardeşinin nikah sepetiydi.
Aslında fotoğrafını çekecektim ama en son aşamada aklıma gelince kaldı.
Artık durmaktan rengi ruhsarı gitmiş çiçekleri, sepetini sökerek başladık işe. Nikah şekerini yapan şekerci yapmıştı sepeti. Bir silikon sıkmış herhalde sağlam olsun mantığını kullanarak ama sökmek yapmaktan uzun sürdü sepeti bunu söylemem lazım. Hiç olmayacak yerlere silikonu basmış. 


Bir gece önce nikah şekerleri bitirdik. Ertesi günü teyzemler gelinlik provasına gidecekler. kısa zamanımız var. Seteni hemen ütüledik. Dikdörtgen parçanın ortasına oturtuldu sepet. Sapları hizasından saplarına gelecek kadar kesildi. Eskiden defter kaplayanlar hatırlarlar aynı o mantıkla.


Biraz pile vererek içeri doğru katlayarak sepetin zemininden silikonladım.
Zemindeki fazla seteni birbirini kapatacak şekilde üstüste gelecek şekilde silikonla yapıştırdım. 
Sapını seten kurdeleyle kapladım.
Geri kalan süsleme sizin hayal gücünüze el becerinize kalmış. 


 Yeşil seten kurdeleyle fiyonklar yapıp çiçekler yapıştırdım. 
Sepetin kenarındaki kurdelelerin ortalarınada yarım kalp incileri.


Boşluklarada nikah şekerinde kullandığımız çiçek demeklerinden yapıştırıldı.


Çok kısa zamanda sepetimiz bitti.


Sepetin içine yaptığımız nikah şekerlerinden yerleştirince manzara çok hoşumuza gitti.
Ben bile şaşırdım bukadar kısa zamanda bitmesine ve bukadar hoş olmasına. 
Teyzemde sepetin üzerindeki kurdelenin üzerine nazar boncuğunu takınca işlem tamamlandı.

Sizce nasıl olmuş:))
Sevgiler Herkese

Hiç yorum yok: